sexta-feira, Julho 29, 2011

GROUPLOVE - "TONGUE TIED" (NOVO VÍDEO)

Os Grouplove, que passaram recentemente por  Lisboa, que, para nós, foram amor à primeira audição (e visão) de "Colours", em  Janeiro deste ano, têm um novo vídeo, o seu terceiro (poderão ver o segundo aqui), para o tema "Tongue Tied". Encontrarão este tema no seu disco de estreia, "Never Trust A Happy Song", que estará à venda, na Europa, a 5 de Setembro.


Realização: Jordan Bahat

THE TRAVELLING BAND - "BATTLESCARS" (NOVO VÍDEO)

Apesar de os Travelling Band serem de Manchester, a sua música automatiza-nos para acreditarmos que estamos a ouvir algum projecto norte-americano.

Apesar de exisitirem já há cinco anos, têm apenas dois álbuns, tendo sendo o último, "Screaming is Something", editado em Maio deste ano. Em 2008, estrearam-se com "Under The Pavement", apesar do disco ter sido finalizado um ano antes da sua edição.

"Battlescars" é o seu mais recente single (que eles estão a oferecer no seu sítio), retirado de "Screaming Is Something", do qual poderão ver o vídeo já a seguir. Vejam também, logo abaixo, o vídeo para a sua versão de "Waterfall", de outra banda de Manchester, os Stone Roses.



quinta-feira, Julho 28, 2011

VIVIAN GIRLS - "TAKE IT AS IT COMES" (NOVO VÍDEO)



Com a propositada duvidosa qualidade dos seus temas, as Vivian Girls estão de regresso com um vídeo de "Take It As It Comes", single de "Share the Joy", álbum editado em Abril deste ano, que recorda-nos um pouco de "It´s My Party" (por Leslie Gore ou Dave Stewart com Barbara Gaskin).

Como se recordam, tivemos aqui, há pouco tempo, o trabalho de Kathy Goodman, fora das Vivian Girls, com o seu trio  La Sera.





Realização: Travis Peterson.

TWIN SISTER - "BAD STREET" (NOVO VÍDEO)

Os Twin Sister, que apresentámos aqui em Março de 2010, têm um vídeo para o primeiro single, “Bad Street,”do seu novo álbum, "In Heaven". O novo álbum só estará disponível a 26 de Setembro.

O vídeo de "Bad Street", foi produzido por Daniel Gausman e realizado por Dan Devine.

WILD BEASTS - "BED OF NAILS" (NOVO VÍDEO)

Desde Setembro de 2009, temos aqui acompanhado o trabalho dos Wild Beasts, tendo, no final desse ano, "Two Dancers" acabado como um dos melhores discos do ano. Do novo álbum "Smother", passámos, há uns meses, "Albatross", e hoje trazemos o vídeo do novo single, "Bed of Nails", que tem a particularidade  de, além de estar disponível como download digital, ter ambém uma edição como um postal (autografado pela banda), numa publicação limitada de 500 exemplares, e que terá um código para o download dos dois temas, "Bed of Nails" e "Catherine Wheel". O postal poderá ser adquirido no sítio da editora da banda, a Domino Records.



Realização: Daniel Brereton

quarta-feira, Julho 27, 2011

OK GO (com Pilobolus) - "ALL IS NOT LOST" (NOVO VÍDEO)


Hoje, quase que se pode dizer que há os vídeos dos Ok Go e dos outros. Esta banda, que ficou famosa pelos seus vídeos com coreografias muito sofisticadas que servem quase como manual de instruções para, quem quiser experimentar em casa, partir o maior número possível de coisas, regressou com mais uma das suas obras de arte. Desta vez decidiram colaborar com o grupo de dança Pilobolus e com a Google. 

A colaboração com a Google deveu-se ao facto de, este vídeo, que poderão ver abaixo, ter uma versão interactiva, desenvolvida com uma linguagem de programação recente e para o Google Chrome. A realização do vídeo foi da irmã de Damian Kulash, o vocalista da banda, Trish Sie.

YOUNG GALAXY - "BLOWN MINDED" (NOVO VÍDEO)






Os canadianos Young Galaxy, que acompanhamos desde 2008, têm um novo single, depois de "We Have everything", e respectivo vídeo, retirado do seu mais recente álbum, "Shapeshifting". O realizador do filme para "Blown Minded" foi Carine Khalifé.

terça-feira, Julho 26, 2011

BJORK @CRYSTALLINE@ NOVO V]IDEO






Como se recordam, falámos aqui deste tema, e do novo album, a 27 de Junho. Agora há um vídeo para ele com a realização de Michael Gondry.

CAGED ANIMALS - "GIRLS ON MEDICATION" (NOVO VÍDEO)

Dos Caged Animals. sabe-se que são de Brooklyn e liderados por Vincent Cacchione (à direita, na foto). "Girls On Medication" é o seu primeiro single, com "Transparent Castle" no lado B, e foi editado no início de Julho. O primeiro álbum da banda, que está disponível apenas em cassete, será reeditado em cd mas ainda não há uma data para o lançamento.   

Se têm dúvidas quanto aos poderes de gomas de ursinhos, vejam então o primeiro vídeo dos Caged Animals já a seguir.

FEIST "METALS" (NOVOS VÍDEOS)


Depois do supreendente exito de "The Reminder", Feist está a finalizar o seu trabalho para "Metals", a sua próxima obra, que terá a colaboração de gente brilhante, como é costume, como o inigualável   Chilly Gonzales, que podem ver no vídeo abaixo, Mocky e o músico e produtor islandês Valgeir Sigurðsson (Björk, Bonnie 'Prince' Billy, Howie B, Magic Numbers, múm e Nico Muhly).

O novo disco de Feist, estará disponível nos primeiros dias de Outubro.



BOMBAY BICYCLE CLUB - "SHUFFLE" (NOVO VÍDEO)





"Shuffle" é o primeiro single do novo álbum, "A Differente Kind of Fix", dos Bombay Bicycle Club. O single já está diponível online e o álbum será editado a 29 de Agosto.

segunda-feira, Julho 25, 2011

LITTLE DRAGON - "WHEN I GO OUT" (NOVO VÍDEO)

Depois de "Machine Dreams" (2007), de "Little Dragon" (2009), os Little Dragon, de quem falámos aqui recentemente a propósito da sua colaboração com SBTRKT em "Wildfire", editam hoje o seu terceiro álbum, "Ritual Union".

Os Little Dragon  são um quarteto de Gotemburgo composto por  Yukimi Nagano (voz e percurssão), Erik Bodin (bateria), Fredrik Källgren Wallin (baixo), e Håkan Wirenstrand (teclas), e têm sido comparados, por alguma proximidade sonora, ao trabalho de Bjork. Eles também ganharam maior notoriedade quando colaboraram com os Gorillaz.

"When I Go Out" é um dos temas do novo disco e é uma óptima amostra da riqueza das composições destes suecos.

NOEL GALLAGHER´s HIGH FLYING BIRDS - "THE DEATH OF YOU AND ME"

Enquanto Liam segue a sua vida com os seus Beady Eye, Noel Gallagher, depois de três anos em silêncio, apresenta o seu primeiro single, "The Death of You and Me", do seu primeiro álbum como High Flying Birds. O disco será editado a 17 de Outubro, na Europa, e, em Novembro, nos EUA. Este single  será editado no dia 21 de Agosto, em formato digital, e, em vinil e em cd, no dia 22. O tema "The Good Rebel" será um virtual e real lado B deste single.

Os temas de Noel Gallagher´s High Flying Birds:
1. Everybody's On The Run
2. Dream On
3. If I Had A Gun...
4. The Death Of You And Me
5. (I Wanna Live In A Dream In My) Record Machine
6. What A Life!
7. Soldier Boys And Jesus Freaks
8. Broken Arrow
9. (Stranded On) The Wrong Beach
10. Stop The Clocks

sábado, Julho 23, 2011

AMY WINEHOUSE (1983 - 2011)

Como qualquer indústria, também a da música sempre criou e moldou os seus produtos. Raramente surgem jóias com poucas necessidades de polimento.

Amy Winehouse era uma desas raras jóias, com uma voz extraordinária e invulgar, e, ainda para mais, criadora dos seus temas. No entanto, não era moldável, e o seu rápido sucesso, aos vinte anos, com o seu álbum de estreia, "Frank", em 2003, tornou-a ainda mais certa que o mundo seria seu e faria como desejasse. Ao conselho, em 2005, dado pela sua agência de gestão de carreira, que deveria considerar entrar num programa de reabilitação devido à sua dependência do álcool e das drogas, Winehouse respondeu com o despedimento dessa empresa e também com a mudança de editora. Esse episódio viria a dar à origem da criação, mais tarde, de um dos seus temas com mais sucesso, "Rehab", integrado no seu álbum de 2006, "Back in Black". No início de 2007, "Back in Black" é editado nos EUA e bate todas as expectativas, fazendo de Winehouse a britânica com a mais rápida ascensão no top americano e conseguindo estar meses nos tops com esse disco. Apesar dos seus problemas virem de trás, desde "Back in Black" que Amy Winehouse passou a ter uma série de "acidentes" nas suas prestações ao vivo, fazendo público os seus problemas que, até então, eram assunto das publicações sensacionalistas e da sua vida privada, prejudicando seriamente a sua imagem e desgastando muitos dos seus fãs. Depois de uma paragem, este ano esperava-se que Amy Winehouse voltasse aos palcos para recuperar a sua imagem e seguir com a sua carreira. Infelizmente, Winehouse não tinha o seu problema resolvido e a digressão, que tinha iniciado, e que passaria por Portugal, foi cancelada.

Amy Winehouse, que acabou por se deixar moldar pelos seus vícios,  faleceu, hoje, aos 27 anos, deixando para trás uma carreira promissora.









sexta-feira, Julho 22, 2011

THE KOOKS - "IS IT ME" (NOVO VÍDEO)


Enquanto não há um vídeo a sério, os Kooks arranjaram uma forma de apresentar o seu single "Is It Me" num vídeo, muito original, apenas com as letras do tema.

"Is It Me", que será editado a 4 de Setembro, é o primeiro single do novo álbum, 'Junk Of The Heart', que estará disponível no dia 12 de Setembro, e acaba assim o silêncio, de três anos, desta banda.

VONDELPARK - "TV" (NOVO VÍDEO)

Lewis Rainsbury, Alex Bailey e Matt Law, de Londres, que se apresentam como Vondelpark (nome que se deverá ao parque com o mesmo nome em Amesterdão) não escaparão à etiqueta, redutora e simplista, como uns próximos XX.

"Sauna", o seu primeiro EP, foi editado em Dezembro de 2010. Esta semana, na segunda-feira, dia 18, foi publicado o seu segundo EP, "NYC Stuff & NYC Bags", e a evolução é espantosa, tanto em termos de produção como do seu som, e evidente. Dos seus cinco temas, "TV" e "Camels" destacam-se.

Os Vondelpark irão vencer muitos fãs e serão, possivelmente, uma das bandas mais faladas nos próximos tempos.

O seu mais recente vídeo, "TV", foi realizado por Ciaran Wood, que também recolheu essas mesmas imagens da banda.

Vondelpark - "TV" (do ep "NYC Stuff & NYC Bags")


Vondelpark - "Camels" (do ep "NYC Stuff & NYC Bags")

quinta-feira, Julho 21, 2011

TV ON THE RADIO - "CAFFEINATED CONSCIOUSNESS" (NOVO VÍDEO)




De "Nine Types of Light", nasce um novo single e um novo vídeo em que vale tudo, desde auscultadores com quarenta anos a chamadas perdidas inter-tapetes.

JUNIP - "SWEET AND BITTER" (AO VIVO no SOUND LAB)

A Moog tem por hábito, como forma de promover os seus artigos musicais, convidar artistas para os seus estúdios, designados como Sound Lab, para utilizarem o seu material e tocarem temas seus com os seus produtos. Um dos últimos artistas convidados foram os Junip, dos quais faz parte o nosso estimado José González, e o resultado da sua interpetação de "Sweet and Bitter", foi o que verão abaixo mas poderão também consultar a página da Moog com mais informação sobre este evento e instrumentos utilizados aqui.

HOORAY FOR EARTH - "SAILS" (NOVO VÍDEO)



Quem acompanha este blogue, estará recordado(a) da apresentação dos Hooray for Earth que aconteceu aqui a 4 de Maio deste ano. Eles têm um novo vídeo para acompanhar o seu último single, "Sails", do álbum "True Loves" (capa na figura).


Realização: David Parker & Cole Schreiber
Portagonista: Madeline Zima

quarta-feira, Julho 20, 2011

JORDAN "JERRY" RAGOVOY (1930 – 2011)


Faleceu, no passado dia 13, aos 80 anos, no hospital, depois de complicações cardíacas, Jerry Ragovoy.

Ele foi compositor de dezenas de canções, a maioria delas interpretadas originalmente, ou como novas versões por alguns dos maiores nomes da música popular (Aretha Franklin, Barry White, B.B. King, Bonnie Raitt, Bryan Ferry, The Drifters, Dionne Warwick, Dusty Springfield, Elvis Costello, Elvis Presley, Howard Tate, Irma Thomas, Janis Joplin, Miriam Makeba, Rolling Stones, Small Faces,...). Em algumas dessas canções poderão não encontrar o seu nome mas Norman Meade, nome com que ele por vezes assinava os temas.

"Time is on My Side", que deu o primeiro tema no top 10 dos EUA aos Rolling Stones, é um dos seus temas mais conhecidos (apesar de ter sido composto para  o trompetista Kai Winding, que o gravou).

Ele também trabalhou como produtor, nomeadamente no musical "Don´t Bother Me, I Can´t Cope", que lhe deu um Grammy em 1973.


Seguem-se, alguns dos temas da sua autoria:







Tema em co-autoria com Bert Bern:













THEY MIGHT BE GIANTS - "CAN´T KEEP JOHNNY DOWN" (NOVO VÍDEO)



Os They Might Be Giants, depois de um longo período dedicado a compor e a editar obras para crianças, voltam, com "join Us", que será editado a 1 de Agosto, ao seu público adulto-juvenil. Há já um vídeo para "Can´t Keep Johnny Down", o primeiro single e a primeira, de catorze, faixa do álbum. O vídeo foi realizado por um fã que, entre milhares de entradas que se candidataram, venceu o desafio colocado online pelos próprios They Might Be Giants. O resultado é, como se esperaria, adequado ao estilo único da dupla de John & John.



Realização: Mohit Jaswal
Cinematografia: Eduardo Uruena
Editor: Justin Dean

terça-feira, Julho 19, 2011

the BEASTIE BOYS (com Santigold) - "DON´t PLAY NO GAME..." (NOVO VÍDEO)


Para refrescar o ar pesado que foi deixado pelo novo vídeo dos Foster The People, aqui está o novo dos Beastie Boys, "Don't Play No Game That I Can't Win", novo single retirado do seu álbum "Hot Sauce Committee Part Two".

Spike Jonze desenvolve e executa uma aventura, lembrando um filme de acção, com bonecos ("action figures", como os designam nos EUA) retratando os Beastie Boys, Santigold (que colabora no tema), e uma série de desconhecidos vilões, numa fantástica (e "fun"tástica) história com 11 minutos.

FOSTER THE PEOPLE - "HELENA BEAT" (NOVO VÍDEO)


Os Foster The People, que apresentámos aqui a 10 de Fevereiro deste ano, têm um novo vídeo mas para um "velho" tema, "Helena Beat", do qual falámos no post de Fevereiro, e que tinha sido já integrado num EP da banda.  No entanto, ele faz parte do disco de estreia, "Torches", disponível em lojas online desde Junho.

O vídeo, que foi realizado por Ace Norton, e que já trabalhou com os Death Cab For Cutie, recordará, para quem viu esses filmes, "O Senhor das Moscas" (baseado no livro de William Golding), "Mad Max" e "A Laranja Mecânica".


segunda-feira, Julho 18, 2011

WASHED OUT - "EYES BE CLOSED" (NOVO VÍDEO)


Timothy Saccenti foi recrutado. pela Domino Records, para realizar o vídeo de "Eyes Be Closed", dos Washed Out, e para nos fazer sonhar com férias na Riviera Francesa, em iates de luxo com mobílias em pau santo, modelos movidas a barras de ouro, carros de 12 cilindros e biliões em paraísos fiscais. Saccenti que não passe pela Grécia.

"Eyes Be Closed" é o primeiro single de "Within and Without', a estreia dos Washed Out.

GESAFFELSTEIN - "VIOL" (NOVO VÍDEO)

É hoje editado na Grã-Bretanha, mas disponível para toda a Europa, o segundo EP da série "Conspiracy", de Gesaffelstein, iniciado com "Conspiracy Pt. 1", em Abril.
Gesaffelstein é o nome artístico do dj/produtor Mike Levy, que não é alemão nem vive na Alemanha. Levy vive em Paris e editou o seu primeiro disco em 2008. Desde lá, publicou, no total, sete EPs. Espera-se um álbum no início de 2012 que, ao exemplo deste EP, será também com selo da Turbo Recordings, editora fundada por Tiga.

O tema "Viol", incluido neste EP, tem um vídeo incrível, realizado por Jérémy e Anto, conhecidos por Les Darons, em que participa um grupo de ciclistas que dá pelo nome de Ghostriders.

sexta-feira, Julho 15, 2011

The FORMS - "FIRE TO THE GROUND"




Matt Berninger (dos National) colabora, num tema, "Fire to the Ground", do EP "Derealization", com os The Forms. Esta edição é uma espécie de compilação do melhor dos dois álbuns da banda.

Realização: Ryan Demler & Chunwoo Kae

.

POLLYN - "HOW SMALL WE ARE" (NOVO VÍDEO)




"How Small We Are" é o primeiro vídeo/single de "Living In Patterns", o segundo álbum do trio de Los Angeles, Pollyn. O lado B deste single é uma versão de "Mysterons", dos Portishead, que não estará no álbum.


Realizador: Adam Jay Weissman

FOO (NO) FIGHTERS

Correu a notícia na web que Dave Grohl tinha exigido a um fã, num concerto em Londres, que abandonasse a sala por estar a lutar ou a iniciar uma luta com alguém. Imagens do fã, não existem, mas existem as de Grohl a julgar, sentenciar e a (mandar) executar.

TOM TOM CLUB TÊM NOVO TEMA




Os Tom Tom Club acabaram de apresentar um novo tema ao mundo, a sua versão de "Love Tape", dos Pinker Tones, banda de Barcelona com grande êxito na Espanha e bastante conhecida nos EUA.



A versão dos Pinker Tones:

MUSIC ALLIANCE PACT : : JULHO 2011

Em Portugal, para quem acompanha, mesmo que seja moderadamente, as novidades musicais, já ouviu falar nos You Can´t Win, Charlie Brown, um grupo de seis talentosos rapazes.

Tudo começou com Afonso Cabral, Salvador Menezes, e Tomás Sousa e João Gil, que trocaram a dispersão em vários projectos pela união num só. Em 2009, juntaram-se a eles David Santos, mais conhecido como Noiserv (que participou no Music Alliance Pact em Dezembro de 2009 e em Outubro de 2010) , e Luís Costa.

A sua união produz um resultado único   contro, mesmo que tenha sido de uma forma empírica, fazendo a sua união, de duas correntes actuais da música: o folk e a electrónica. Muitas comparações têm sido feitas, apesar de serem sempre injustas pois a banda tem a sua própria personalidade, mas eles tanto nos recordam, num momento, os Fleet Foxes ou Bon Iver, como, logo a seguir, os Animal Collective.

Esperando que a sua carreira internacional, que dá agora os seus primeiros passos, cresça e se consolide, é com muito gosto que os temos, este mês, no Music Alliance Pact com o tema "Over the Sun, Under the Water", do álbum "Chromatic".



Para descarregar os 32 temas deste mês num só ficheiro, carregue  aqui

ARGENTINA: Zonaindie
Laika - Corazón
Laika is a soft-rock band featuring Leticia Monge (vocals, guitar), Micaela Hattori (guitar), Leonardo Fucci (bass) and Roberto Fighetti (drums). They've just released their self-titled debut album and we think it's great, with really funny lyrics written in an almost scientific poetry. Corazón is one of our favourite songs and it was included in the soundtrack of Plan V, a web sitcom about the lesbian scene of Buenos Aires that we also recommend.


AUSTRALIA: Who The Bloody Hell Are They?
Guerre - Millenium Blues
Guerre is the best thing to happen to Oz music since the Australian cast recording of Jesus Christ Superstar. If you've not heard his ghostly take on lo-fi R&B then now is the perfect time to get into it because his official debut EP, Darker My Love, and a remix companion are available for free on his label's Bandcamp page. A good point of comparison would be blog sensation How To Dress Well, although there's enough uniqueness and authenticity here to keep you hitting repeat (plus I actually heard of Guerre first, so points for that). Highly recommended.


BRAZIL: Meio Desligado
Criolo - Mariô
Criolo is a rapper who released an acclaimed album this year, Nó Na Orelha. In this song he pushes African beats above his rhymes and shows why he is part of a new scene of creative MCs in Brazil, such as Emicida, Renegado and RAPadura.


CANADA: I(Heart)Music
Patrick Canning & The Suffering Mothers - The Howl
The first influences listed on Patrick Canning's MySpace are Johnny Cash, Leonard Cohen and Nick Cave, so it should come as no surprise that his music is dark and gloomy. Still, as a song like The Howl shows, just like his influences Canning has a way of making even dark and gloomy sound surprisingly engaging.


CHILE: Super 45
MKRNI - Humedad
Hailing from completely different backgrounds, ranging from experimental folk music to visual arts, the three members of MKRNI (pronounced "makaroni") come together to produce a distinctive sound that combines Latin American rhythms and post-punk influences, whose roots can be traced back to bands like ESG. Formed in 2008, the trio released an album through independent label Madhaus Records and are currently touring America, Europe and Brazil. Their latest single, Humedad, is a sample of their forthcoming and long-awaited second album.


CHINA: Wooozy
Fan Shiqi - Dreamland
Fan Shiqi is an emerging, talented singer-songwriter. Professionally trained in classical piano and influenced by jazz, Fan exhibits the peaceful urban scene with her refreshing voice and showcases the delicacy and confidence of this modern female with her smooth lyrics. Fan's debut album Dreamland, released on the Peaceful Music label, is a collection of her jazz-flavored songs spanning four years.


DENMARK: All Scandinavian
Highway Child - Love Love Love (I'm Gonna Take It Out On You)
Fueled on a combo of Fernet Branca and a profound love for rock as it was cut 40-50 years ago, Highway Child have been personal favorites since I first caught one of their always awesome live performances a few years back. Three albums in, they keep impressing with their ability to make the musical heritage their own instead of just robbing the historical cradle. Their 2011 album Highway Child, from which this track is taken, expertly fuses their classic hard rock debut On The Old Kings Road (2008) and 60s psychedelia sophomore effort Sanctuary Come (2009).


ENGLAND: The Guardian Music Blog
Gross Magic - We're Awake Tonight
Sam McGarrigle is Gross Magic, a one-man band from Brighton who comes across like a UK Ariel Pink, all static-drenched pop with echoes of everything from glam to grunge, delivered in a fabulously fey, high, camp voice. We're Awake Tonight manages to condense 35 years of rock and pop into three glorious minutes: T.Rex's iridescent boogie, ELO's Mr Blue Sky - it's all here. As a recent Guardian New Band of the Day column put it: "It's really hard to find actual precedents for the sound blend he's achieved here: ELO meets glam, then fed through a hypnagogic filter. Not so much shock of the new as shock of the 'ooh!'."


ESTONIA: Popop
Laulan Sinule - Masina Sees
Laulan Sinule is a tongue-in-cheek project by Taavi Tulev, who here leaves behind his usual deep electronics and makes pure Estonian electro-pop with analog synths. For months he managed to stay anonymous with this new project, but is now gigging around Estonia - in concerts this music really comes alive even more.


FINLAND: Glue
Astrid Swan - Box Elder (Pavement cover)
Astrid Swan was meant to be the princess of Finnish pop but she always seemed to be too stubborn to accept the impositions of the music biz. With her third album, Better Than Wages, she fully embraced the indie sounds with a full album of straightforward guitar-pop. Astrid has taken another turn in her career and in August she will release a Pavement covers album with the attractive title of Hits (Pavement For Girls).


FRANCE: Yet You're Fired
Hold Your Horses! - We Dear Are A Desert
Hold Your Horses! come from Paris and, like many others acts from the capital, they are into acoustic folk-pop. They may already be known to you thanks to an original video in which they reinterpret the history of art. Their first EP, Sorry! Household, (an anagram of Hold Your Horses!), released in May, can be bought on iTunes.


GERMANY: Blogpartei
soft.nerd - Always The Good Times
soft.nerd really are into analogue synths. In their 80s-driven tracks and remixes it is the driving force which makes room for the guitar sounds and Christian Bachmann's catchy vocals to float free in subtropical spheres. After rebuilding as a three-piece, soft.nerd recently released the album Sound Sound Sound, available via Bandcamp, from which Always The Good Times is taken.


GREECE: Mouxlaloulouda
A Victim Of Society - You're Gonna Hate Me
A Victim Of Society delves into the darker side of human nature and delivers eerie, uncannily alluring melodies with raspy vocals buried beneath noise and distortion-drenched filters. His music is a plaintive, lo-fi mixture of nostalgia wrapped up in deeply ingrained noir sensibilities. You're Gonna Hate Me's rough and tumble groove coated in sheets of echo and shadow will leave you bewildered and enthralled in equal measures.


ICELAND: Icelandic Music Maffia
Valdimar - Undraland
Valdimar is a fresh force within the Icelandic music scene. The band's music spans the whole emotional spectrum, from intimate ballads to powerful, energetic rock. Valdimar colours its music with heavy brass, guitar and keyboard textures. They were nominated in the brightest hope category at the Icelandic Music Awards. Undraland is the title track of their debut album, released at the end of 2010 on the Geimsteinn label.


INDONESIA: Deathrockstar
Burgerkill - House Of Greed
Burgerkill are one of the biggest and longest running metal bands in Indonesia. They have just released a new album, Venomous, which is heavy as hell.


IRELAND: Nialler9
Little Green Cars - My Love Took Me Down To The River (To Silence Me)
Having first been impressed by Little Green Cars in 2008, it's with great pleasure that a mere three years later, the band consisting of 18-year olds have come good on that spark of promise they initially showed. Now a tight, talented and focused unit, their sound falls between Local Natives-style folk and Arcade Fire-style rock. Their debut single The John Wayne is out this month through UK label Young And Lost Club, and this separate new track showcases another impressive side to them.


ISRAEL: Metal Israel
Hammercult - Stealer Of Souls
Hammercult is an extreme thrash metal band formed in late 2010 by alumni of Israel's finest metal bands. Following their debut show in December, Hammercult stormed stages all across Israel, smashing into the local scene and garnering a tremendous amount of fans in a minimal amount of time. They also won the right to represent Israel in the 2011 international Wacken Metal Battle competition to be held this August in Germany. Late July will mark the release of their debut EP, Rise Of The Hammer, and their first full-length release is in the works.


ITALY: Polaroid
Giorgio Tuma - New Fabled Stories
Sometimes, in the middle of the summer, a sweet melody that brings back memories of Brian Wilson, Stereolab and flamboyant Italian soundtracks from the 60s (think Piccioni, Rota, Umiliani) is really all you need. Add a touch of bossa nova and a smoke of jazz and you'll have In The Morning We'll Meet, the brilliant new album by Giorgio Tuma, out now on the legendary Spanish label Elefant Records.


MEXICO: Red Bull PanameriKa
Candy - El Entierro
Coffin kids, you know them. Gloomy faces, an obscure way to dress and a strange glow of life that strains to endure all their gray and decaying surroundings. But wait a minute? Are we describing a slow and pitiful goth band? Maybe this approach to Mexico City's Candy is erroneous and stereotypical. Candy have all the bittersweetness, frenzy and pomp that a power-goth trio could ask for. Produced by the experienced Joselo Rangel (from Mexican super-band Café Tacvba), El Entierro ("The Burial") is the ravenous radio-friendly single that heralds a great sophomore album for Candy.


NETHERLANDS: Unfold Amsterdam
The Black Atlantic - Walked On Wood
The Black Atlantic is a folk-pop band based in Groningen, but they undeniably have international ambitions - no wonder given how easily their heavily melodic and lulling acoustic tracks fit in alongside the new Bon Iver and Fleet Foxes albums. The core of the project is singer-songwriter Geert van der Velde, who formed the band back in 2008 to record debut album Reverence For Fallen Trees. It has been freely available online for the past two years, although this spring it was also given a physical release in more European territories with added bonus tracks, one of which you can hear here. The band rarely takes itself off the road long enough to record new material, but a new single then EP are on the way.


NEW ZEALAND: Einstein Music Journal
Sleepy Age - Décor
In 2009, Christchurch's Sleepy Age began their life as a guitar band, reworking the finer points of Britpop and 90s American indie rock. But in 2011, they've completely upended their sound, releasing the synth-heavy, European disco-inspired single Décor (see video). It's a bold move, and at a time when they would be excused for making gloomy rock music, Sleepy Age has turned misery into delicious synth-pop. The band is currently escaping a string of crippling earthquakes in their home town and touring Europe and the UK - dates are available on their website.


PERU: SoTB
José Arbulú - Salta
José Arbulú, a member of the well-known band Cementerio Club and considered by many people in his native country to be one of its most talented contemporary composers, returns to the music scene with his new solo production, Salta: Espíritu Azul, the first of a trilogy of records called SALTA. In this new stage, Arbulú tries to capture thoughts and feelings about all that happens to us and affects us in our tired routine of life.


PORTUGAL: Posso Ouvir Um Disco?
You Can't Win, Charlie Brown - Over The Sun, Under The Water
They are six, most of them from Lisbon, who have/had other projects, such as David Santos (Noiserv), a previous MAP pick. Their debut album, Chromatic, released in May, prompted influential French magazine Les Inrocks to call their music "sublime". If you are a fan of Fleet Foxes and Animal Collective, you will love You Can't Win, Charlie Brown too.


ROMANIA: Babylon Noise
Algebra - Moloz
Algebra come from Bucharest and just released their first album - a mix of post-rock, post-punk, noise and influences from several other genres translated into short instrumental tracks. You can find their entire album as a free download on Bandcamp.


RUSSIA: Big Echo
The Patience - Space Farewell
Novosibirsk-based trio The Patience have been searching for their proper sound since 2007. They released debut EP Sun Is Always Pt.1 this year, offering a massive wall of sound based on traditions of shoegaze and pop music. Space Farewell mixes the energy of live performance with the lead singer's beautiful voice to make it one of the best Russian tracks you'll hear these days.


SCOTLAND: The Pop Cop
The Barents Sea - O' Brother Of Mine
Every once in a while you come across a band like The Barents Sea who have an indefinable essence that makes your ears prick up. One spin of O' Brother Of Mine will confirm how capable the Perth band are when it comes to constructing punch-the-air, epic guitar riffs... but you'll probably play it over and over again just to make sure. Feel free to discover how they sounded before they developed into a harmonious blend of indie and post-rock by downloading their charming bedroom-recorded 2009 mini-album Bear Island for free here.


SINGAPORE: I'm Waking Up To...
In Each Hand A Cutlass - A Universe Made Of Strings
Outlaws, stargazers and free riders - that's the sense of freedom apparent in the debut album of In Each Hand A Cutlass. The masterpiece is called A Universe Made Of Strings, and while allusions to string theory and parallel dimensions are in order, no-one can deny the sprawling ambition that the group have laboured to achieve. Swirling with different time signatures, musical styles and rapturous energy, In Each Hand A Cutlass prove that genres are for the common man and that genius lies in the outliers.


SOUTH KOREA: Indieful ROK
SiwaRainbow - We Are All Alone
Siwa is a female singer-songwriter, Rainbow99 is a guitarist and electronica producer. Together they have formed the unit SiwaRainbow, creating a mellow sound where Rainbow99 provides the atmosphere and Siwa adds melody and lyrics. The duo's second album, We Are All Alone, was released in June. The title track opens with an epic synth-heavy intro that extends into total bliss.


SPAIN: Musikorner
EdredóN - Bautismo
EdredóN is a five-piece formed in the working class district of Carabanchel, Madrid. Their unique sound can be described as a cosmic mixture of psychedelia and several other genres not so easily found in Spanish indie music, such as Kraut, ambient, house or pop noir. Bizarre as it seems, this risky blend is present throughout their self-titled debut album released in 2010. Bautismo, with lyrics in French, is their particular approach to Serge Gainsbourg's élégance.


SWITZERLAND: 78s
Dead Bunny - I Don't Know You
Dead Bunny don't invent the wheel anew, but from time to time that's bracing news, with hipster bands popping up all over the place. They play sweaty rock 'n' roll right from the heart, without frills and straight to the point.


UNITED STATES: I Guess I'm Floating
CSLSX - Keep Shining On
This band, by way of Philadelphia, are plenty young with plenty of talent. CSLSX have released a handful of tracks in the past few months, slowly showcasing their music abilities. Keep Shining On is the best yet, a perfect summer jam with stunning production value.


VENEZUELA: Música y Más
Vel France - Galaxia
Vel France is one of the newest talents to come out of eastern Venezuela, a region characterized by alternative rock bands, but this time bringing a more melodious voice than has been heard in recent years. Since debuting at a festival called VirgenFest, Vel France has captivated audiences with syrupy lyrics and nice guitar riffs. Galaxia, her first single, contains a lot of that and has been played on radio nationwide.